‘Wie staan er straks en later op de Nederlandse podia?’ Het idee voor het hybride productiehuis is onder andere gebaseerd op ervaringen die Poppodium Hedon en Zwolse Theaters hebben opgebouwd met enkele talentontwikkelingsprogramma’s die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd.
Het makersklimaat in de regio versterken door makers advies te geven op het gebied van creatief ondernemerschap en fondsenwerven.
(online) masterclasses op het gebied van fondsenwerven en ondernemen binnen podiumkunst en 1-op-1 spreekuren.
In de periode november 2019 tot augustus 2020 adviseerde ik zo’n 70 organisaties/makers en gezelschappen in 1-op-1 spreekuren. Hetzelfde getal bereikte ik via (online)masterclasses. Hoe? Met name door mond op mond reclame.
Doel: Mensen activeren om de waarde van werk te vertalen naar inkomen. Ik gaf advies over beleid, strategie en daarbij (minstens zo belangrijk) motiveerde ik de makers om in beweging te komen. Ondernemen =doen!
Vele makers behaalden concrete (financiële) resultaten. Ivm de privacy van de makers communiceer ik nooit namen en exacte getallen.
”Opnieuw bewust worden en zijn van waarde (eigen waarde) + Focus en efficiënt werken”
”Ik heb geleerd om anders te denken bij het schrijven van een projectplan. Dit gaat mij ongetwijfeld helpen in de toekomst.”
”Het is heel fijn om concreet te weten waar fondsen naar kijken. Ook is het heel fijn om weer eens goed na te denken waarom het van belang is dat je aanvraag wordt goedgekeurd. Wat = je waarde.”